25. huhtikuuta 2012

32. Komparatiivi-mies ja -nainen

Hyvä

Salasuhteita on kaikkialla. Olen herkistynyt paskapuheen tunnistamisessa nyt kun itse jauhan minkä ehdin. Kotona pyrin pitämään valehteluni minimissä, mutta töissä mielikuvitukseni saa painaa paljaalla. Kirnuan valheineni menemään niin, että visva roiskuu.

Parempi

Ympärilläni olevien ihmisten puheista löytää pikantteja vivahteita jos jaksaa tarkkailla ympäristöään. Hauska nähdä, että eksistentialisti löytää ystäviä, vaikkei itseään paljastaisikaan. En ole toistaiseksi erehtynyt kertaakaan. Ystäväni näytti puhelimestaan kuvaa puumastaan, kieltämättä gasellivartaloisesta naisesta, jonka kanssa hän touhuaa. Minun puhelimeni nainen ei jää kakkoseksi - kenellekään. Samanikäinen, vaalea, sivistynyt, hyvävartaloinen ja kaunis. En tahdo parasta, tahdon paremman. Hän on hyvä osoitus johdonmukaisuudestani. 


Paras 
 
 
Parempi
 
 
 

En tietenkään mainitse omasta vilunkipelistäni mitään. En rehentele Hänellä. Se ei olisi pidemmän päälle järkevää. Enkä ota julkisesti kantaa vallitseviin moraalikäsityksiin. Hanakimmat kivittäjät elämässäni ovat jääneet aikaa sitten kiinni petoksistaan - se ehdottomuudesta. Minä en sano mitä muut tahtovat kuulla - en sano mitään: pidän turpani tukossa ja onneni piilossa. Muut saavat puolestani elää toisten mielissä - minä elän elämässäni.  

Olen kusessa, sillä rakastuminen avioliittoni ulkopuolella olevaan naiseen ei ole missään nimessä tilanteessani järkevää, mutta ovi onneen aukeaa ulospäin.


Miksi kerron, miten sulautan Hänet arkeeni tai käsityksiini arjessa? Saadakseni subjektiivisen filosofiani samalle sivulle tämänhetkisen elämäni kanssa. Tunteista olen puhunut jo niin vitusti, että kohta tarvitsen rintaliivit jos jatkan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti