31. maaliskuuta 2012

18. Minä, hän ja ihan kaikki muut

Otin sähköpostiosoitteeni pois profiilistani, sillä tämä blogi ei ole ensisijaisesti etsitään kirjekaveria-ilmoitus, eikä kuvalla todellakaan saa "100% varmaa vastausta".

Olen otettu ja yllättynyt siitä, että ihmiset käyttävät edes hetken aikaansa ilmaistakseen mielipiteensä. Siis juuri sähköpostitse. Viestimääristä on pääteltävissä, että e-mailin lähettämisen kynnys on pienempi kuin suoraan blogiin julkisen kommentin kirjoittamisen. En aloittaessani arvannut tämän olevan laisinkaan interaktiivista. Eikä tämä varsinaisesti kai olekaan: palautteeseen vastaaminen tuskin muuttaa asiasisältöä tai tämän blogin luonnetta merkittävästi. Kommentteja on aidan molemmin puolin. On selvää, että tämä aihe jakaa mielipiteitä - ehkä joku miettii, että oliko se Tiinan jalkovälistä valunut tahna sittenkään valkovuotoa. Ehkä toinen katselee miestään nähden avioliittonsa hautajaiset ja hukatut vuodet. Pettäminen, salasuhteet ja valehtelu ovat tuomittavia - minunkin mielestäni. Eikai kukaan tahdo nähdä peilissä valehtelijaa - jollainen objektiivisesti arvioiden ainakin minä olen.

En hae selkääntaputtelua, enkä toisaalta tarvitse sananlaskuja tai raamatunlauseita. Minä olen avioliittoni paha-poika. Minä teen väärin. En tahdo rääpiä Hänen tai vaimoni kustannuksella ja siksi varon tarkoituksella heidän liian tarkkaa kuvaamistaan. Minä olen tähti: tämän blogin sankari, konna ja woodyallen. Näihin kahteen naiseen kohdistetut kysymykset jätän automaattisesti huomiotta. Turha heitä on naulata puuhun huonon miesmaun vuoksi, sillä vikoja etsin itsestäni, eikä oikeutus löydy muutenkaan elämässäni ympäristöstäni.

Minua saa arvostella kernaasti ja johonkin kysymykseen voin vastatakin, mutta vain minun perspektiivistäni pettäjänä ja selkärangattomana häntäheikkinä. Enkä koe tarvetta puolustautua, sillä en määrittele itseäni yhdenkään blogini tekstistä johtopäätökset persoonastani rakentavan kommentin perusteella. Enkä julista salasuhteiden hienouttakaan, sillä minulle on yhdentekevää mitä naapurissani tapahtuu. Kirjoitan jäsentääkseni ajatuksiani ja jos Sinä löydät siitä viihdettä niin tästä on hyvä jatkaa.

3 kommenttia:

  1. Eksyin sattumalta blogiisi ja viimeisimmän merkinnän luettuani kelasin sivun suoraan ensimmäiseen tekstiin. Ja nyt olen jo aivan koukussa, pakko lukea eteenpäin :) Todellakin löysin viihdettä, kiitos siitä ;)

    VastaaPoista
  2. Moi!
    Pakko kommentoida..luin juuri blogisi kerralla läpi. Viihdytyin, muistelin menneitä. Kirjoitat mielestäni hyvin.
    Täällä siis alta nelikymppinen nainen jolla kolmekymppinen mies, sikäli kun sillä nyt on mitään merkitystä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi. Hauska huomata, että tätä blogia edelleen luetaan, vaikka viimeisestä päivityksestä onkin aikaa. Ei täällä sentään tuule kuin Tommi Läntisen musiikkivideoissa, mutta kuitenkin.

      Kahvitauolle siitä jos kaikki nämä tekstit kertarutistuksena luit. Ja muista olla kolmekymppisesi Hän.

      Poista